Dzieci w wieku przedszkolnym uwielbiają się bawić, szczególnie gdy ich zabawy polegają na udawaniu. Ten szczególny rodzaj zabawy, znany jako zabawa udawana, jest szczególnie ważny dla rozwoju małych dzieci. W miarę poprawy umiejętności myślenia dzieci uczęszczające do miejsca jakim jest przedszkole artystyczne, mogą one pamiętać i opowiadać historie, które następują po sekwencji wydarzeń i mają sens dla innych. Udawaj, że zabawa to świetny sposób dla dzieci na naukę i rozwijanie umiejętności, takich jak:
– Planowanie, w tym organizowanie rodzaju udawanej zabawy (takiej jak „plaża”), ról (ratownik, płetwonurek, rybak) oraz przedmiotów / przedmiotów potrzebnych do działania (gwizdek, gogle, płetwy, wędka, ręczniki plażowe).
Jak rozwiązywać problemy i iść na kompromis? (na przykład „Tym razem będę ratownikiem, który cię ratuje, a następnym razem będziesz mógł mnie uratować”). Jak komunikować się za pomocą słów i działań? Jak wyrazić emocje (na przykład strach w obliczu dziecka udającego przerażające zwierzę; zachwyt lub zazdrość, gdy nowe dziecko wraca ze szpitala)?
Kreatywność i wyobraźnia; udawaj, że doświadczenia stają się coraz bardziej skomplikowane i fantastyczne w miarę starzenia się dzieci (na przykład zamiast po prostu rybaków, stają się badaczami głębinowymi, szukającymi zagubionych skarbów na zatopionym statku).
Umiejętności pamięciowe dziecka, które zyskuje poprzez przedszkole artystyczne, ponieważ ulubione doświadczenia są odtwarzane w kółko (takie jak zdobycie nowego zwierzaka, jedzenie w restauracji, wycieczka do zoo) Możesz promować rozwój dzieci, tworząc środowisko, które wspiera zabawę w udawanie. Na przykład: Stwórz w przedszkolu artystycznym miejsce do zabawy dla dzieci i zapewnij różnorodne przedmioty, w tym torebki, czapki, buty, odzież, telefony, materiały kuchenne, materiały biurowe, śmieci i inne. Pamiętaj, aby zapewnić miejsce do przechowywania przedmiotów do zabawy. Na przykład dzieci mogą powiesić swoje „ubieranie się” na starym wieszaku i przechowywać inne udawane przedmioty w koszu na pranie. Zachęć dzieci do rozmowy na temat ich udawanej zabawy. Poproś ich, aby opisali ci swoją udawaną grę: Kim oni byli? Dlaczego chcieli udawać, że są tą osobą? Co oni zrobili? Nie przerywaj jednak dzieciom pytań dotyczących ich zabawy, gdy są głęboko w udawanej zabawie. Ich fantazje można łatwo zakłócić, jeśli będą musieli zmienić bieg i porozmawiać z kimś spoza ich udawanego doświadczenia, które tworzą zazwyczaj w miejscu jakim jest przedszkole artystyczne lub podczas domowej zabawy.